Mods för finsmakare.

APV (Advanced Personal Vaporizer), VV/VW mods, så som Vamo, SVD, DNA-20, etc.

Mods för finsmakare.

Inläggav Klickmans » mån 23 jul 2018, 02:16

En finmod har enligt min ringa mening inte enbart en praktisk funktion att fylla, den måste även vara fin.
Inte enbart fin att titta på, utan även fin att hålla i och använda, beroende på hur man definierar fin mod.
Har under mina 3 år lyckats hitta några viktiga punkter som avgör om den är standard eller finmod för mig.

Nr 1: Knappen. Den skönaste knappen jag någonsin tyckt på sitter på min Therion DNA75.
Nr 2: Gängan (510). För min del ska den sitta perfekt i mitten, gärna 22-30mm utrymme.
Nr 3: Formen. Rundade/fasade kanter som aldrig känns som vassa verktyg i vejphanden.
Nr 4: Display. Måste visa status för varje batteri, amp, ohm, watt, tc, och annat viktigt.
Nr 5: Batteriluckan. Den ska vara fast och fin, men ändå enkel att öppna när det behövs.
Nr 6: Vikt. För inte så länge sen vägde flercells som en blyklump, men det börjar lätta nu.
Nr 7: Handhavande. Idag finns bajonettfattning, drop in, easyfill och sånt som underlättar.

Det går att hitta andra viktiga punkter, men det är dessa jag anser kan vara värda att nämna i första hand.
Om prislappen är hög nog luras säkert många att tro att just den här är det bästa man kan köpa för pengar.
Stämmer väl inte alltid, det går att få en riktig finmod för under 500 kr, men förmodligen inte här i Sverige.

Varför en finmod?

Svaret jag skulle ge är för att det handlar om känslan. Som vejpare har man så många fler options än rökare.
En rökare kan rulla en cigg, stoppa pipan, eller klippa sin fina cigarr, sen är det liksom slut med det äventyret.
En vejpare vill hela tiden utvecklas och skaffa bättre vejpdon, om inte annat för att man råkar läsa om andras.

En sån ska jag köpa!

Ni känner kanske igen det där? Man har redan vejpmojänger som är fullt dugliga, men blir aldrig riktigt toknöjd.
Jo, ett tag. Sen kliar det i klickfingret igen. Oftast direkt efter att man har konstaterat plus-saldot på lönekontot.
Va faen, jag har ju ändå pengar så det räcker, och det viktigaste är ju att jag håller mig borta från röktobaken nu.

Tänk om jag bli röksugen?

Det är anledning nog att söka sin egen finmod. Man har ju varit smart och slutat röka, och vill inte trilla dit igen.
Klart man ska unna sig en riktig finmod, det måste man ju bara ha efter alla dessa år som en inbiten tobakrökare.
Ni fattar hur jag menar. Vi vejpare kan inte ligga på latsidan och fortsätta suga på en penna, den tiden är ju förbi.

Idag är allt så mycket bättre.

Är det? Ja faktiskt. Numera går det att få tag på fantastiska mojänger som man för fem år sen trodde var en dröm.
Redan idag är dom verklighet, och det är just därför man kan kalla det för finmod. Så mycket bättre är dom numera.
Lättare, smartare, vackrare, mindre, kraftfullare, och så vidare. Det är verkligen inte svårt att hitta sin egen finmod.

Detta i kombination med en sin favoritatty eller dripper/squonker gör det möjligt. Framtiden för oss ser lovande ut.
Trots foliehattarna som konstant försöker få oss att sluta vejpa. Fan, det är ju det här som är framtiden för många.
Klart vi ska unna oss riktigt fina vejpapparater, nu när vi äntligen har insett hur nära döden vi var varje dag vi rökte.

Skit i vad det kostar, och unna dig en finmod du med. 8-) viewtopic.php?f=35&t=8190
MTL➤ Digiflavor SIREN II /Orion Plus/Pasito POD/Nautilus DIY➤ Menthoholics
Swedish Vaper var vår Vän och Mentor här, vad gör vi nu när Roland inte finns längre?
Själv tappade jag lusten att skriva, hittar inte den riktiga skrivglädjen längre. /Ingemar

Bild

Proudfoot skickade 2020: ❤️ Geekvape Boost med RBA till Ystad ❤️
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Återgå till Mods/APV